Dersin Adı | Cerrahi Birimler Hemşireliği-I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HINT 411 | Güz | 2 | 10 | 7 | 11 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, cerrahi alanlarda edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamada hasta bakımına entegre etmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, cerrahi kliniklerde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve hastane oryantasyonu Mesleki Uygulama | |
2 | -Sağlıkta Sürdürülebilir Uygulamalar: Ameliyathanede Karbon Ayak İzini Azaltmak Mesleki Uygulama -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
3 | -Ameliyathane Hemşireliğinin, -Doğumhane Hemşireliğinin -Yoğun Bakım Hemşireliğinin -Yara Bakım Hemşireliğinin -Bilişim Hemşireliğinin Rol ve Sorumlulukları -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
4 | -Ameliyat sürecinde hasta bakım -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
5 | -Hızlandırılmış iyileşme protokolleri (ERAS) -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
6 | -Onkolojik Cerrahi, Cerrahi Hastasında Radyoloterapi, Kemoterapi ve Hasta Sonuçları -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
7 | -Güvenli ameliyathane ortamı Cerrahide hasta güvenliği (yanlış hasta ve yanlış taraf cerrahi uygulamalarının önlenmesi-yabancı cisim unutulması) - Cerrahide çalışan güvenliği (lazer, radyasyon, lateks alerjisi) Cerrahide çalışan güvenliği (cerrahi duman) -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
8 | -Sezaryen operasyonlarında ve histerektomide hemşirelik bakımı -Venöz tromboembolizm önleme, tedavi ve hemşirenin rolü -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
9 | -Travmalı hastalarda pozisyonlar ve hemşirelik bakımı -Ampütasyon sonrası hemşirelik bakımı -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
10 | ARA SINAV Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
11 | -Geriatrik cerrahi ve hemşirelik bakımı -Özel cerrahi uygulamalar ve hemşirenin rolü (minimal invaziv cerrahi, video teknolojisi, lazer cerrahisi, elektrocerrahi, ultrasonik cerrahi, robotik cerrahi) Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
12 | -Yanıklarda hemşirelik bakımı -Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
13 | -Hipovolemik şok, anafilaktik şok Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi Vaka tartışması Mesleki Uygulama | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | *Karadakovan A, Eti Aslan F. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım I-II. 4. Baskı, Akademisyen Kitapevi, 5. Basım, Ankara, Cilt 1,2; ss: 1-1414. ISBN: 9786052585290. *Eti Aslan F. (2016). Cerrahi bakım vaka analizleri ile birlikte. Ankara, Akademisyen Kitabevi, ss:1- 956. ISBN: 9786059354394 | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 45 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | 33 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 27 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 48 | |
Toplam | 330 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | ||||
8 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||
9 | Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir. | X | ||||
10 | Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest